Vrhneme se do toho po hlavě a nebudeme se zdržovat. Takže zkratka v perexu je z anglických slov Search Engine Optimization. Česky vyloženo je to optimalizace pro vyhledávače.
Jen stručně si ujasněme, co je to vyhledávač. V podstatě je to každý program, kterým se něco vyhledává. Je jedno zda slova či fotografie. Nebo i hudba. Ovšem klasické vyhledávače jsou všeobecně známy. U nás je nejpoužívanější, tedy dle posledních průzkumů, Google. Ale používají se i jiné, například Seznam V cizině jsou pak hodně požívané Yahoo, nebo Bing. Takže nyní máme základ dalšího vědění. Od teď už to složité nebude.
SEO je soustava úkonů, která vede k tomu, aby byl určitý web umístěn na jednom z prvních míst, když se vyhledávání ukončí a nabídne se vám stránka s výsledky. Snad není nutno se rozepisovat proč. Nebo ano? Tak dobře. Později se na to podíváme.
Nějaké SEO studio si můžete zakoupit na DVD, ale pokud nemáte ani základy práce s ním, asi vám moc platné nebude. Proto je na místě řešit problém SEO studio vs. SEO agentura.
A nyní k tomu, proč mají horní weby výhodu. Představte si, že stojíte na ulici, kde je spousta obchodů. Vy si jen chcete koupit plavky, takže půjdete a zcela jistě vejdete do prvního obchodu, kde se bude tento sortiment vyskytovat. Nepřejdete jej a nepůjdete do dalšího v řadě. Proč také. A totéž je i na výsledné stránce po vyhledávání. Weby s plavkami se vám seřadily hezky odshora dolů. Takže kliknete na ten první, pak na druhý a tak dále. Také nezačnete odspodu. No a pokud jsou to weby prodejní, jako že ano, tak mají obrovskou výhodu proti těm dole. A to, že jsou nahoře způsobilo právě SEO, konkrétně SEO konzultant, a ještě konkrétněji konzultant z firmy SEO Praha.
Takže to je ta tajemná zkratka a pár věcí kolem. Celé je to samozřejmě mnohem a mnohem složitější, ale pro základní pochopení záhadné zkratky toto vysvětlení postačí.